هتل

هوشمند سازی هتل

یکی از لذت بخش‌ترین تفریحات برای همه ما سفر است، به خصوص اگر در آن اتفاق ویژه‌ای بیفتد که خاطرات خوشی برای‌مان باقی بگذارد. اما برای یک سفر چه چیز‌هایی نیاز داریم؟ خب مسلما داشتن یک مسیریاب و نقشه راهنما (GPS) ضروری است. اما مهم‌تر از همه چیز یک اقامت‌گاه عالی است که خاطره خوشی از سفر برای ما بسازد.

امروزه یکی از مهم‌ترین گرایش‌های تکنولوژیکی در صنعت هتلداری، افزایش تکنولوژی هتل هوشمند است. این تکنولوژی قابلیت استفاده توسط هم صاحبان هتل‌ها و هم چنین مهمان ها را دارد، که به طور بالقوه نتایج مالی و نیز خود تجربه مشتری را بهبود می‌بخشند. در این مقاله، شما با این که که چرا این تکنولوژی بسیار مهم شده‌است، و نکات مثبت متعدد آن چیست بیش تر آشنا می شوید.

هتل هوشمند چیست؟

زمان تعطیلات برای اغلب ما همراه با لحظاتی شاد و لبریز از اتفاقاتی غیر منتظره‌ است. اتفاقاتی همچون ماجراجویی‌های شگفت انگیز، هیجانات و شاید نوعی از تجربه اندوزی. چه این فرصت تعطیلی و استراحت کوتاه باشد چه بلند، مهم این است که از تجربه‌ای باشکوه و آرامش بخش بهره‌مند شوید. حال تصور کنید چه حسی پیدا خواهید کرد اگر قرار باشد این فرصت استراحت و تمدد اعصاب را در محیطی خاص و غیر متعارف سپری کنید؟

در اصل، هتل هوشمند هتلی است که از دستگاه‌های متصل به اینترنت استفاده می‌کند، که قادر به برقراری ارتباط و تعامل با یکدیگر هستند. گاهی اوقات به عنوان اینترنت اشیا (IoT)به آن اشاره می‌شود و به این معنی است که حتی دستگاه‌های معمولی و یا لوازم معمولی می‌توانند اطلاعات را ارسال یا دریافت کنند و آن‌ها را باهوش سازند.

توانایی این دستگاه‌ها برای برقراری ارتباط با یکدیگر می‌تواند به کاربران اجازه دهد تا دستگاه‌های متعدد را از یک نقطه کنترل واحد کنترل کنند، مانند کنترل از راه دور، تلفن هوشمند، تبلت یا گوینده هوشمند. علاوه بر این، دستگاه‌ها اغلب قادر به یافتن و استفاده از اطلاعات از طریق اینترنت هستند و به آن‌ها اجازه می‌دهند که هوشمندانه به درخواست‌های کاربر واکنش نشان دهند.

چرا هر هتل باید به یک هتل هوشمند تبدیل شود؟

در واقع، هر کسی در مدیریت هتل باید هتل خود را به یک هتل هوشمند تبدیل کند، چرا که می‌تواند به طور قابل‌توجهی تجربه مشتری را بهبود بخشد، زندگی را برای کارکنان آسان‌تر کند و پول مالکان را نجات دهد.

مهمانان با استفاده از یک اتاق هوشمند قادر به کنترل اجزای مختلف و رسیدن به اتاق خود هستند. آن‌ها همچنین اطلاعات مهم را سریع‌تر و سریع‌تر پیدا می‌کنند. در همین حال، همانطور که در بخش بعدی خواهید خواند، ایجاد یک هتل هوشمند می‌تواند تعدادی از هزینه‌های عملیاتی را نیز کاهش دهد.

۵ راه هتل هوشمند برای مالکان هتل و مهمان ها

۱. اتاق‌های هتل پایدار بیشتر

یکی از بزرگ‌ترین مزایای یک اتاق هتل هوشمند، از دیدگاه صاحب هتل، بهبود پایداری در دسترس بودن است. این مساله در وهله اول مربوط به صرفه‌جویی در انرژی در داخل اتاق است، که می‌تواند با کمک اتوماسیون که اینترنت ارائه می‌دهد، کمک کند.

به عنوان مثال، لامپ‌ها را می توان برای افزایش خودکار یا کاهش قدرت، براساس سطوح نور در اتاق تنظیم کرد. به طور مشابه، گرمایش را می توان برای حفظ خودکار یک دمای خاص، با قطع رادیاتورها زمانی که دمای مورد نظر به دست می‌آید، پیکربندی کرد. همه این موارد منجر به کاهش صورتحساب انرژی می‌شود.

۲. بهبود سطوح شخصی سازی

یک هتل شیک همچنین فرصت‌های عالی برای ارائه شخصی سازی ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، تلویزیون را می‌توان از راه دور تنظیم کرد، در حالی که یک نقطه کنترل مرکزی می‌تواند توسط مهمانان برای تنظیم شرایط درون اتاق استفاده شود. از طریق تکنولوژی IoT، دستگاه‌های مختلف می‌توانند به طور خودکار آن شرایط را ایجاد کنند.

۳. دسترسی آسان به اطلاعات

برای مشتریان، مزیت عمده دیگر تکنولوژی هتل هوشمند، توانایی کسب دسترسی به اطلاعات است. این امر می‌تواند به معنای یک مهمان با استفاده از صدای آن‌ها برای پرسیدن یک سوال و سپس دریافت پاسخ هوشمندانه باشد. با این حال، وسایل می‌توانند به سایر خدمات هتل‌ها نیز وصل شوند.

بنابراین، برای مثال، ممکن است مشتری بتواند از یک مرکز هوشمند برای دسترسی به اطلاعات در مورد دسترسی به رستوران استفاده کند. این کار را می توان به سیستم رزرو هتل هوشمند، ارائه داده‌های زنده، مرتبط کرد. برخی در صنعت هتلداری این گام را بیشتر باز کرده‌اند، و نقشه‌های دیواری را به اینترنت متصل می‌کنند و به مهمانان اجازه می‌دهد تا اطلاعات را برای کافه های محلی، رستوران‌ها و جاذبه‌های گردشگری پیدا کنند.

۴. تصمیم‌گیری مبتنی بر داده

ضروری است که آن‌هایی که در صنعت هتلداری هستند از سیستم‌های هتل هوشمند مراقبت کنند، به خصوص زمانی که برای حفاظت از حریم خصوصی مشتری به کار می‌رود. با این حال، مادامی که هتل‌ها شفاف هستند و به قوانین حفاظت از داده پایبند هستند، برخی اطلاعات مشتری بدست‌آمده از راه‌حل‌های هتل هوشمند می‌تواند مفید باشد.

در حالی که برای پاک کردن اطلاعات، دستورهای صوتی مشتری و سایر اطلاعات لازم خواهد بود، اطلاعات مشخصی را می توان جمع‌آوری کرد، از جمله داده‌های کاربرد پایه. این می‌تواند به هتل‌ها اجازه دهد تا آنچه را که محبوب‌ترین کانال‌های تلویزیونی یا ایستگاه‌های رادیویی هستند را پیدا کنند، که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا تصمیمات برگرفته از داده را به عنوان گزینه‌های پیش‌فرض تنظیم کنند.

۵. تعمیرات پیشگیرانه

در نهایت، هم مشتریان و هم صاحبان هتل‌ها می‌توانند از توانایی یک هتل هوشمند برای تعمیرات پیشگیرانه و نگهداری آن بهره ببرند. به عبارت ساده‌تر، این می‌تواند به این دلیل حاصل شود که به کارکنان هتل‌ها اجازه می‌دهد تا اطلاعات عملکرد و داده‌های عملیاتی را برای دستگاه‌های خاص در زمان واقعی ببینند.

این کار کارکنان هتل را قادر می‌سازد تا مشکلات را به سرعت تشخیص دهند، یا حتی قبل از اینکه این اتفاق بیفتد، اجازه تعمیرات زودتر داده شود. در نتیجه، تعداد کمتری از مهمانان با اختلال مواجه خواهند شد، تعمیرات اولیه ممکن است به صاحبان هتل‌ها اجازه دهد تا پول را برای وسایل جایگزینی ذخیره کنند، و پول کمتری به دلیل خارج شدن از خدمات از دست خواهد رفت.

با توجه به نکات ارائه شده در مورد هتل های هوشمند و مزایای آن، اقدام به تقویت زیرساخت ها و همچنین هوشمند کردن یک هتل امری بدیهی است. و اما به عنوان آخرین نکته در مورد یک هتل هوشمند، توصیه می کنیم پیش از هرکاری با یک متخصص با تجربه مشورت کنید تا در مرحله اول مدیریت پروژه شما به بهترین وجه ممکن انجام شود و همچنین از متحمل شدن هزینه های اضافی و بیهوده به دور بمانید.

برچسب ها: بدون برچسب

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *