خانه هوشمند

آنچه که باید از امکانات خانه هوشمند بدانید!

آنچه که باید از امکانات خانه هوشمند بدانید!

گفته می شود که امروزه یکی از مهم ترین بخش هایی که تحت بررسی و هوشمندسازی قرار گرفته اند خانه ها هستند. امکانات خانه هوشمند در واقع خانه هایی هستند که تمامی بخش های مختلف در آن ها به نسبت خانه های سنتی متفاوت است. با توجه به تعریفی که از امکانات خانه هوشمند ارائه شده است می توان گفت که خانه ای هوشمند نامیده می شود که شما در آن می توانید تمامی امکانات و تجهیزات مختلف را در منزل به صورت کاملا یکپارچه مورد کنترل کنید. واقعیتی که در انواع پروژه های ساختمانی مربوط به هوشمندسازی خانه انجام می شود اما اندکی متفاوت است. گاهی ممکن است که بنا به دلایل مختلف مانند بودجه و حتی بخش های کنترلی دیگر، هوشمند سازی خانه به روش های مختلفی ایجاد شود که البته تمامی این ها بسته به این است که شما به چه منظور میخواهید هوشمندسازی خانه را انجام دهید و چه بخش هایی برای شما جز اولویت ها هستند. با این پیش زمینه در موضوع امکانات خانه هوشمند میتوانیم به بخش بعدی برویم و انواع امکانات را در امکانات خانه هوشمند برای شما توضیح دهیم.

 

امکانات خانه هوشمند

در امکانات خانه هوشمند چه امکاناتی وجود دارد؟

گفته می شود که در واقع در خانه هایی که به آن ها امکانات خانه هوشمند گفته می شود امکانات بسیار زیادی وجود دارد. یکی از اولین و مهم ترین بخش هایی که باید به آن ها دقت کنید روشنایی است که به شما کمک می کند با استفاده از هرگونه کلید و لامپ کار خود را انجام دهید و به آسانی و به طرق مختلف به همراه کلیدهای مختلف این کار را انجام دهید. البته شما در این بخش میتوانید از کلیدهای مختلف استفاده کنید که از جمله آنها می توان به کلید لمسی، تاچ پنل، ریموت و یا اپلیکیشن موبایل اشاره کرد. شما همچنین می توانید به صورت کاملا خودکار آن ها را روشن و خاموش کنید. حتی در بعضی از خانه های هوشمند هم دیده می شود که این امکان به شما داده می شود که شدت روشنایی را نیز می توانید تغییر دهید و این یکی از مهمترین کارهایی است که میتوانید انجام دهید.

یکی دیگر از بخش هایی که به شما اجازه می دهد کار هوشمندسازی خانه را انجام دهید این است که شما سرمایش و گرمایش را میتوانید از این طریق انجام دهید. شما زمانی که وارد یک امکانات خانه هوشمند می شود سناریوی امکانات خانه هوشمند فعال خواهد شد و همچنین سرمایش و گرمایش هم به شما کمک خواهد کرد که دما و درجه مطلوبی که برنامه ریزی کرده اید را به دست آورید. البته ممکن است که در بعضی از فضاها دستگاه ها خاموش می شوند و یا در دمای متفاوتی کار می کنند. در خانه شما برخی از فضاها هم هست مانند انبار، اتاق مهمان و همچنین بخش های دیگری که کمتر استفاده می کنید را میتوانید براساس یک سیستم فعال استفاده کنید.

 

امکانات خانه هوشمند

اگر بخواهید یک قدم عقب تر بروید، امکانات خانه هوشمند وجود نداشت که البته نمی شود این جمله را به این قاطعیت بیان کرد. امکانات خانه هوشمند در واقع وجود داشته است اما به نوعی که امروز بوده وجود نداشته است. امکانات خانه هوشمند امروزه به معنای خانه ای است که مانند یک انسان عمل خواهد کرد و به شما این امکان را میدهد که هرآنچه که میخواهید را در کوتاه ترین مدت زمان داشته باشید. شما در زمان های گذشته به هنگام ترک ویلای خود باید با فعال کردن برنامه های خروج خود سیستم های گرمایش از کف را خاموش می کردید و شاید بعضا برخی از این موارد ممکن بود که شما را دچار مشکلات بسیاری در این زمینه می کرده است. امروزه اما با استفاده از امکانات خانه هوشمند دیگر نیازی نیست که شما نگران این بخش ها باشید و میتوانید بعضا با استفاده از بخش های مختلف کنترلی اقدام به کنترل کارهای خود کنید. این فرآیندهای سرمایشی و گرمایشی همچنین در زمینه های مختلف مانند داکت اسپلیت و همچنین چیلر فن، گرمایش از کف و همچنین کولرها را نیز کنترل کنید.

سیستم اعلام سرقت در امکانات خانه هوشمند!

شما میتوانید با هوشمندسازی خانه های خود سیستم های ضدسرقت را نیز در آن ها فعال کنید. شاید تصور کنید که این بخش به شما کمک نخواهد کرد اما زمانی که تمامی تنظیمات مانند فعال و غیرفعال کردن زون های مختلف را خواهید داشت. شما همچنین در یک امکانات خانه هوشمند میتوانید مدت زمان به صدا در آمدن آژیر خود را نیز تنظیم کنید که این بخش برای خانه های بزرگی که به طور مستقیم در حال تغییرات هستند بسیار مفید است. حتی برخی از این دزدگیرهایی که در این زمینه ایجاد شده اند با ارسال پیامک هایی که در این زمینه ارسال خواهد شد به شما اجازه می دهد که امنیت خانه خود را به خوبی ایجاد کنید. به یاد داشته باشید که سیستم های دزدگیر در واقع با استفاده از منبع تغذیه پشتیبان حتی در زمان هایی که برق قطع باشد نیز میتوانند مورد استفاده قرار گیرند. تمامی آنچه که باید بدانید این است که این سمکانات در واقع در محصولات و همچنین برندهای مختلف متفاوت خواهند بود و به همین دلیل است که شما میتوانید برندهای مختلف را در زمینه امکانات خانه هوشمند و به ویژه برای این بخش استفاده کنید.

اعلام حریق امکانات خانه هوشمند

یکی دیگر از بخش هایی که در امکانات خانه هوشمند وجود دارد سیستم اعلام حریق است. شما میتوانید در این بخش با استفاده از سنسورهایی که مربوط به شناسایی حریق هستند که از جمله آنها میتوان به دود، حرارت و همچنین شعله اشاره کرد در صورت بروز هرگونه مشکل با آن به خوبی رو به رو شوید. همچنین در امکانات خانه هوشمند میتوانید از آژیر، تماس های تلفنی و پیامک و همچنین اقدامات دیگر نیز استفاده کنید. این کار به شما اجازه خواهد داد که شما بتوانید سیستم اعلام حریق را در امکانات خانه هوشمند خود داشته باشید. در زمان های گذشته آتش سوزی ها از جمله بلاهایی بودند که در صورت شناسایی دیر مشکلات بسیار زیادی را برای افراد در این زمینه ایجاد می کردند اما امروزه شما میتوانید با سیستم اطفای حریق هوشمند در امکانات خانه هوشمند به خوبی آن ها را تحت کنترل داشته باشید.

 

امکانات خانه هوشمند

دوربین مداربسته در امکانات خانه هوشمند

یکی از مهم ترین بخش هایی که برای برقراری امنیت در امکانات خانه هوشمند مورد استفاده قرار گرفته است دوربین مداربسته است. میتوان گفت که در حوزه های مختلف امنیتی و همچنین ضدسرقت، هوشمندسازی منازل در واقع با دوربین مداربسته آغاز می شد و این روند همچنان هم ادامه دارد. میتوان گفت که شما در واقع در یک امکانات خانه هوشمند مهمترین بخشی که به آن نیاز دارید دوربین مداربسته است. اگرچه در زمان های گذشته هم استفاده از دوربین مداربسته باب بوده است و این را نمی توان جز جدیدی از امکانات خانه هوشمند دانست ولی نحوه استفاده از آن امروزه در امکانات خانه هوشمند به طور کل تغییر کرده است.

میتوان اینطور گفت که در حوزه سیستم امنیتی و همچنین ضدسرقت در هوشمندسازی منازل، تصاویری که از دوربین مداربسته ایجاد خواهد شد به مراتب کاربردی تر خواهد بود. شما میتوانید دوربینهای مداربسته را در امکانات خانه هوشمند از طریق تاچ پنل های هوشمند داخل واحد خود و یا همان اپلیکیشن هایی که در گوشی موبایل وجود دارد کنترل کنید. این جا، جایی است که خارج از دنیای امروزه به شما کمک خواهد کرد که در یک مدرنیته تلفیقی زندگی کنید و بخش به بخش کارهای خود را راحت تر انجام دهید.

علاوه بر این، گفته میشود که تمامی دوربین های مداربسته در امکانات خانه هوشمند به یک تاچ پنل مرکزی متصل خواهند شد که در آن ها علاوه بر کنترل تمامی امکاناتی که در سیستم هوشمند وجود دارد شما میتوانید تمامی مشاعات مربوط به ملک و حتی محل بازی کودکان خود را نیز مشاهده کنید. توجه داشته باشید که در این بخش باید از دوربین های آی پی استفاده کنید تا بتوانید امکانات خانه هوشمند خود را تکمیل کنید!

 

امکانات خانه هوشمند

پرده و پریز در امکانات خانه هوشمند!

شاید تصور کنید که تمامی مناسک مربوط به امکانات خانه هوشمند به همین بخش ها ختم خواهند شد اما حقیقت چیز دیگری است. شما در واقع در امکانات خانه هوشمند میتوانید پرده برقی نصب کنید. این پرده ها توسط ریموت کنترل های رادیویی مورد استفاده قرار خواهند گرفت و شما میتوانید از داخل منزل و یا اپلیکیشن های موبایل خود آنها را کنترل کنید. دقت داشته باشید که شما در واقع قادر خواهید بود که تمامی این بخش ها را خارج و یا داخل منزل باز و بسته کنید. شما همچنین می توانید براساس تنظیمات قبلی در این زمینه و یا با استفاده از هر نوع سناریویی در این زمینه شدت نور محیط داخلی و یا حتی خارجی خانه خود را مورد بررسی قرار دهید و در صورت امکان آن ها را کم و زیاد کنید.

کاربردهای مختلفی همچنین برای پریزهای هوشمند وجود دارد که ان ها را بسیار متنوع تر از گذشته کرده است. شاید تصور کنید که تنها کاربردهای مربوط به پریز در امکانات خانه هوشمند این است که شما آن ها را با استفاده از یک کنترل از راه دور خاموش و روشن کنید اما اینطور نیست. شما در واقع با استفاده از پریز هوشمند میتوانید جریان برق را نیز در آن ها کنترل کنید و یا مستقیما آن ها را دی اکتیو کنید. میدانید که پریز برق در امکانات خانه هوشمند به شما کمک خواهد کرد که به خوبی با مصرف انرژی در تعامل باشید و هرآنچه که نیاز دارید را مورد استفاده قرار دهید.

آیفون در امکانات خانه هوشمند

شاید بتوان گفت که بعد از دوربین مداربسته، یکی از بخش هایی که راه خود را زودتر به امکانات خانه هوشمند باز کرد آیفون بوده است. این آیفون ها علاوه بر اینکه زیبایی را برای داخل خانه شما ایجاد خواهند کرد به شما قابلیت های بسیاری در این زمینه هم خواهند داد که از جمله مهمترین آنها میتوان به تماس تلفنی و همچنین تصویری با ساکنین بپردازید و این کار بسیار به شما کمک خواهد کرد. در واقع تماس های داخلی در امکانات خانه هوشمند که به آن ها اینترکام گفته می شود به شما اجازه خواهد داد که تمامی آنچه که میخواهید را در کنار دوربین مداربسته از نظر امنیتی برای خانواده خود فراهم کنید.

 

امکانات خانه هوشمند

بخش های آسان سازی در امکانات خانه هوشمند

از جمله موارد دیگری هم در امکانات خانه هوشمند وجود دارد که بود و نبود آن ها شاید در کیفیت زندگی شما تاثیری نداشته باشد اما قطعا بودن آن ها به شما کمک خواهد کرد که زندگی بهتر و راحت تری داشته باشید. سیستم های آسانسورهای هوشمند هم به شما کمک خواهند کرد که در زمینه هوشمندسازی خانه هرآنچه که میخواهید را برآورده کنید. برعکس البته در زمان هایی که درب ساختمان را برای مهمان خود باز کنید آسان تر عمل کنید. در این زمان، در یک امکانات خانه هوشمند آسانسور شما به استقبال آن ها خواهد رفت و چه چیز لذت بخش تر از این که شما مدت زمان بسیاری را برای آسانسور منتظر نباشید.

آبیاری های هوشمند نیز به شما کمک خواهد کرد که گیاهان خود را به صورت کاملا هوشمند آبیاری کنید. شاید این بخش در نظر شما غیرممکن باشد اما آنچه که باید بدانید این است که در واقع شما میتوانید به صورت کاملا اتوماتیک در این زمینه کار خود را انجام دهید. شما حتی می توانید اندازه گیری های میزان رطوبت خاک را نیز انجام دهید.

 

امکانات خانه هوشمند

استخر، سونا و جکوزی هم از جمله بخش هایی هستند که با کنترل دما و همچنین تجهیزات مختلف کنترل می شوند. در خانه های هوشمند آنچه که باید به آن دقت کنید این است که شما میتوانید تمامی آنچه که میخواهید را برای خود برآورده کنید. سیستم های شبیه ساز حضور و دیگر بخش ها در امکانات خانه هوشمند هرآنچه که میخواهید را در زمینه آسان سازی زندگی شما برآورده خواهند کردو شما میتوانید در امکانات خانه هوشمند کارهای بسیاری را انجام دهید. البته اینطور گفته می شود که به طور کل هزینه هایی که در این زمینه وجود دارد ممکن است که اندکی از خانه های معمولی بیشتر باشد و اینجاست که ممکن است اغلب افراد توانایی لازم برای برقراری این کار را نداشته باشند. شرکت ما در تلاش است تا در این زمینه آنچه که میخواهید را در خانه های هوشمند برای خود برآورده کنید. شاید تصور کنید که این کار سخت است اما زمانی که رویای زندگی در امکانات خانه هوشمند را تماما در سر بپرورانید خواهید دید که میتوانید هرآنچه که میخواهید را در این زمینه برای خود برآورده کنید. 

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *